Thursday 27 October 2011

8488

Yang ini telah keluar dalam Zine: ZSM Pecahan Personaliti. Sekadar mempromosikan ZSM. Jangan lupa download full zine untuk banyak lagi cerita yang hebat-hebat dari penulis-penulis yang hebat-hebat.

HEHEHEHE


Suasana pagi yang mendamaikan. Kabus masih lagi kelihatan. Sejuk. Itulah yang dirasakan Hanif sambil memandang kawasan sekitar rumah banglonya dari balkoni bilik. Tubuhnya terasa amat penat tatkala bangkit dari tidur. Hairan, padahal malam tadi dia tidur seawal 10 malam. Tanpa menghiraukan penat yang masih membelenggunya, dia ke bilik air. Mandi.

Matanya tiba-tiba terpandang secalit tompokan merah di dada menerusi cermin dihadapannya. Dahinya berkerut mengamati calitan tersebut. Apabila diamati, ia adalah darah yang sudah kering. Darah??? Hanif termenung sejenak. Dicari sekitar tubuhnya jika ada sebarang luka. Tiada. Takkan datang bulan pula. Mustahil. Bisik hatinya. Tidak mahu menyesakkan kepala otaknya, dia menyambung mandi.

Hanif termenung sendirian. Rumah banglo peninggalan arwah ibu bapanya terasa amat sunyi. Mak Nah, pembantu rumahnya belum lagi tiba.Sedang berjalan mengelilingi rumahnya, Hanif terpandang satu timbunan tanah seakan disitu baru sahaja ditanam dengan sesuatu. Dorongan perasaan ingin tahu membawanya mendekati timbunan itu. Digali tanah itu dengan tangan. Tiba-tiba dia terpegang satu objek, lantas menariknya keluar.

“Arghhhh!!!!” Hanif menjerit. Objek yang dipegangnya tadi adalah sebelah tangan yang dipotong. Darahnya terasa kering. Dia ketakutan. Tangan itu dikambusnya kembali. Deras dia berlari menuju bilik. Wajah pucatnya dapat dilihat daripada pantulan cermin. Badannya mula berpeluh. Kepala terasa berdenyut-denyut. Sakit. Dalam keadaan menahan kesakitan, dia terdengar satu suara yang mentertawakannya. Hanif cuba mencari punca suara itu. Namun, tidak ditemui. Kepalanya semakin sakit dan saat itu pula, matanya seakan gelap dan dia rebah ke lantai.


Malam itu, dia mencari mangsa lagi. Mangsa untuk memuaskan nafsunya. Matanya meliar memerhatikan gelagat-gelagat pelacur murahan yang mencari pelanggan di lorong gelap. Ah, itu bukan citarasanya sebenarnya. Tetapi malam itu dia seakan terdesak. Tiba-tiba matanya terpandang pada satu susuk tubuh yang sedang berlari. Semakin mendekat tubuh itu, dia dapat melihat riak ketakutan seorang gadis awal 20-an. Dia tersenyum. Enjin kereta dihidupkan lalu dia menghalang jalan gadis itu. Gadis yang ketakutan itu nyaris rebah. Terdengar jeritan ketakutan dari empunya badan.

“ Kenapa ni dik?” Tanya lelaki itu.

“ Saya dikejar orang jahat. Tolong encik, jangan apa-apakan saya.” Rayu gadis itu apabila lelaki itu mendekatinya. Segaris senyuman terukir dibibir lelaki itu.

“ Jangan takut. Saya bukan orang jahat. Saya polis. Kebetulan saya meronda di kawasan ini.” Jawab lelaki itu.

“ B..b..betul ke encik ni polis?” Tanya gadis itu seakan sangsi. Tetapi dengan keadaan dia sekarang, menghalang otaknya untuk berfikir lebih waras.
“ Betul, jom ikut saya ke balai. Kita buat laporan.” Pujuk lelaki itu lagi. Dia dapat rasakan umpannya seakan mengena sedikit masa lagi.

Gadis itu masih kaku disitu. Kakinya seakan berat untuk melangkah. Riak ketakutan masih lagi diwajahnya. Saat itu dia tidak tahu samaada untuk mengikut lelaki itu atau tidak. Melihat gadis muda itu masih tidak berganjak, lelaki misteri itu memberi kata dua.

“ Awak mahu ikut saya atau awak nak orang jahat itu dapat awak kat sini?”

Dek kerana takut, gadis itu segera mengikut lelaki itu masuk ke dalam kereta. Umpannya Berjaya. Dia tersenyum sambil melirik dengan ekor mata ke arah gadis itu di sisinya. Picagari yang sedia ada untuk habuan mangsanya sedia disisi. Tanpa menunggu lama, picagari yang mengandungi dadah itu di benam pada tubuh si gadis. Kepantasannya menyebabkan gadis itu tidak mampu melawan dan akhirnya dia terkulai tidak sedarkan diri.

Gadis itu sedar dari pengsannya. Tangan dan mulutnya diikat. Dalam keadaan samar, dia dapat melihat satu susuk tubuh yang sedang duduk di atas kerusi di hadapannya. Bilik itu dirasakan amat menyeramkannya. Lelaki yang disangka betul-betul polis itu mendekati dengan satu riak wajah yang menyeramkan. Sinis dan kejam. Lelaki itu melutut mengadapnya lalu ikatan yang mengikat mulutnya ditarik.

“ Takut?” Soal lelaki itu. Dia ketawa.

“ Awak penipu. Lepaskan saya. Awak jahat.” Gadis itu menjerit ketakutan.

“ Ya, aku memang jahat. Nak tengok aku jadi lebih jahat?” Balas lelaki itu sambil mengoyak baju gadis itu. Dia ketawa berdekah-dekah. Tanpa menghiraukan jeritan gadis malang tersebut. Akhirnya tanpa dapat melawan walau sedikit, gadis itu menjadi mangsa nafsu serakahnya yang menggila. Suara jeritan bertukar menjadi esakkan panjang. Tubuhnya sakit.

“ Kau nak aku lepaskan kau?” Tanya lelaki itu.

“ Tolongkah lepaskan saya. Saya tak kenal awak, kenapa buat saya macam ini. Tolonglah. Lepaskan saya. Saya janji takkan bagitahu polis.” Rayu si gadis minta dilepaskan. Lelaki itu ketawa mendengar rayuan mangsanya. Dia suka mendengarnya. Amat suka mendengar rayuan mangsanya minta dikasihani. Dia mundar mandir di hadapan gadis itu. Sambil tangannya mengeluarkan sebatang rokok. Agendanya masih belum tamat.

“ Baiklah aku lepaskan kau. Aku akan biarkan kau bebas dari semua ini.” Kata lelaki itu setelah habis sebatang rokok dihisap.

Gadis itu berasa lega. Tangisannya semakin reda. Lelaki itu mendekatinya. Wajah gadis itu diusap lembut.
“ Aku akan bebaskan kau. Aku akan hantar kau…….ke syurga.” Tanpa menunggu lama, sebilah pisau dibenamkan tepat di dada gadis itu. Suara teriakan dan jeritan memecah suasana. Dan akhirnya, gadis itu benar-benar bebas. Bebas dengan tragis. Lelaki itu ketawa. Pisau yang melekat di dada ditarik. Tidak cukup dengan itu, muka mangsanya di toreh-toreh. Rabak.

Darah merah pekat membasahi kawasan itu. Titisan darah yang masih melekat di bilah pisau dijilatnya. Dia benar-benar puas. Terdengar kokokan ayam menandakan pagi akan menjelma sebentar sahaja lagi. Tetapi pekerjaannya masih belum selesai. Diambilnya sebilah kapak yang sedia ada di bilik itu. Tanpa menunggu lama, mayat gadis malang itu dipotong kecil. Sedang asyik mengerat mangsanya, tiba-tiba kepalanya berdenyut. Sakit itu seolah-olah meramas otaknya menyebabkan di tidak dapat bertahan. Jeritan kesakitan keluar dari mulutnya. Dan akhirnya dia rebah. Pengsan.



Hanif terasa tubuhnya ditolak kasar. Dalam keadaan mamai, dia melihat sekumpulan polis sedang mengacu senjata ke arahnya. Dia terkejut melihat keadaan itu. Mimpikah dia?

“ Bangun!! Dan jangan cuba buat apa-apa.” Arah seorang polis kepadanya. Dalam keadaan terpinga-pinga, dia menurut. Terbeliak matanya melihat keadaan sekeliling. Darah merah membasahi lantai dengan satu mayat yang telah dipotong-potong. Dilihat tangan dan tubuhnya. Juga dilumuri darah.

“ Kenapa ni encik. Saya tak bersalah. Bukan saya yang buat semua ini encik.” Hanif meronta-ronta. Kata-katanya tidak dihiraukan. Tangannya digari. dia menangis teresak-esak. Cuba melepaskan diri. Tetapi tidak Berjaya. Di menangis semahu-mahunya. Sempat matanya memandang wajah Mak Nab yang turut berada disitu. Cuba meminta simpati. Tetapi tidak dihiraukan. Tangisannya semakin menggila dan seketika kemudian, dia ketawa berdekah-dekah. Tangisan dan ketawa menjadi satu. Dan kereta polis yang membawanya beredar dari rumah Banglo 8488 itu meninggalkan sepasukan forensik yang memeriksa mayat-mayat yang di gali sekitar rumah itu.


2 comments:

  1. owh..maknenyer dia sendiri la yang bunuh ek? gila ini olang..huhu...tp ape puncanya ye...hOhO

    ReplyDelete
  2. watak mengalami masalah split personality atau bahasa mudahnya 2 personaliti yang berbeza dalam satu tubuh tanpa dia sedar. dan personalitinya yg negatif tu yg suka membunuh.

    ReplyDelete