Sunday 6 November 2011

Mamat Kaki Ayam

Ini cerita untuk edisi Pulp Fiction yang telah di buat beberapa bulan yang lepas. ZSM : Pulp Fiction ini, adalah edisi ke dua yang telah di jual di Pekan Frinjan. Memandangkan ia adalah Pulp Fiction, maka cerita-cerita di dalam zine ini tiada nilai moral dan....memang pulp...hehehee

Ok, macam biasa, download untuk lagi banyak cerita Pulp di sini.


Mamat Kaki Ayam

by: Lieyanna Esmeralda

Mamat tersedar dari tidur. Terasa badannya basah di sebabkan peluh membasahi tubuhnya kala itu. Dalam tidurnya dia bermimpi. Bukan mimpi basah, tetapi mimpi sedang mengejar seekor ayam betina. Sedang syok mengejar ayam betina, dia terjatuh ke dalam parit yang bertakung air sisa yang busuk. Dan saat terjatuh itulah dia tersedar. Di jelingnya jam di atas meja. Pukul 10 pagi. Perut Mamat berkeroncong. Agak kebuluran dirasakan. Di selaknya selimut. Kakinya memcecah permaidani berbulu lembut. Ehh??? Mamat terasa aneh. Dia terasa agak pendek dari biasa. Bahagian kakinya juga terasa lain. Mamat tunduk memandang bawah.

Makkk!!! Mamat menjerit gaya Jenjen. Di lihat kakinya kini seperti kaki ayam. Mamat menggosok-gosok matanya. Dengan harapan itu hanya ilusi semata. Namun, harapan Mamat berkecai. Kaki ayam tetap disitu. Di rasakan dia masih lagi mamai, Mamat menapak ke bilik air. Mamat mandi. Setelah badannya terasa segar, dia melihat kembali kakinya. Tetap sama. Mamat terasa aneh. Adakah dia masih bermimpi? Perut yang lapar kian memanggil untuk di isi. Hajat untuk ke kedai mamak berkecai kerana malu untuk keluar rumah. Mamat mundar mandir di dapur. Mencari apa-apa makanan untuk di makan. Tapi tiada. Tiba-tiba mata Mamat terpandang perencah sup di atas cabinet dapur. Idea mula datang. Di capainya pisau pemotong yang berada di tepi singki. Mamat duduk berlunjur. Kaki ayamnya di potong. Dan hari itu, Mamat menikmati sup kaki ayam bersama nasi panas dan sambal belacan.

p/s: sila-silalah bagi pendapat ye... :p

2 comments:

  1. waaaaaaaaaaaaaa....dia kerat kaki dia keeeeeeeee..ngeri2

    ReplyDelete
  2. Lawak , tak leh nak bayang yang benda tu seram . ><
    Pulp tu apa sebenarnya ?

    ReplyDelete