Tuesday 30 October 2012

Hati


…kadangkala, di sudut kecil hati, terdetik mengapa sebegini getir ujian yang menimpa, dan waktu itu, terasa seolah-olah dunia seakan tidak adil terhadap diri. Tipulah jika tidak pernah rasa putus asa dengan hidup. Tipulah jika terasa kau sentiasa tabah mengharungi segala pahit maung cabaran yang datang.

Aku manusia biasa, yang kadangkala lupa adanya ’Dia’. Aku manusia biasa, yang khilafnya sentiasa ada.

Diakui, pernah dengan angkuh aku berkata, ambillah nyawaku segera, supaya aku tidak perlu mengharungi dunia kejam ini. Pernah dengan penuh lagak, aku katakan alangkah eloknya esok adalah kiamat, agar dunia ini musnah bersama kekejaman. Ya, angkuh, bongkak. Walhal tidak terfikir cukupkah amalan yang hendak di bawa nanti?

Aku manusia yang dosanya sentiasa ada.

Ampunkan aku Tuhan

No comments:

Post a Comment